vrijdag 13 april 2012







Regelmatig lees ik de Keniaanse krant, een goede manier om te ontspannen en op de hoogte te blijven van wat er in Kenia en de rest van de wereld gebeurd. Ik ben daar eigenlijk mee begonnen om goed te kunnen meepraten over de Engelse voetbalcompetitie. Het valt me op dat hier nog meer miserie in de krant staat dan bij ons. Overvallen, verkrachtingen, gewapende gijzelingen, ontvoering en inbraak komen dagelijks voor. Ik lees over huizen met ‘verkrachtingshekken’ om de slaapkamer af te schermen en  ‘noodknoppen’ die particuliere beveiligingsorganisaties oproepen. Nu weet ik waarom we ’s nachts niet alleen op pad mogen gaan. Blijkbaar zijn toeristen niet de enigen die hier versteld van staan; ook de meeste Kenianen keuren deze ontwikkeling onomwonden af en beschuldigen de politie ervan onbekwaam te zijn. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten