donderdag 5 april 2012

Sponsoring


Het is nu vakantie en ik heb het grootste deel van mijn sponsorgeld uitgegeven. Ik ben heel tevreden over de aankopen en ik hoop dat jullie dat ook zijn! 


Goed om te weten...
  • 1 euro = 109 Ksh
  • Ik heb thuis al wat materiaal gekocht om mee te nemen naar Kenia (bv. rekenblokjes). Voor meer info daarover moet je het begin van mijn blog lezen.
Zand kindertuin (10 500 Ksh)






Voorraadkast (21 200 Ksh)



Opslagruimte voor brandhout (13 600 Ksh)

Er moet een verhoog gemetst worden zodat het brandhout voor de keuken niet meer nat wordt tijdens het regenseizoen.




Vensters voor klas 2, 3 en de opslagruimte (83 500 Ksh)

Ik heb vensters laten plaatsen voor een tiental ramen. Op de foto zie je 1 raam. 


Tent + scoutskamp (12 600 Ksh)




Handboeken en agenda's (44 180 Ksh)

Ik heb samen met Yara en Charlotte bijna 300 nieuwe handboeken en 660 agenda's (voor twee schooljaren dus) voor een totaalbedrag van 144 180 Ksh gekocht. Ik heb daar 44 180 Ksh aan bijgedragen. 


Schoolbel (800 Ksh)


Sokken (50 000 Ksh)

Ik heb 660 paar nieuwe sokken gekocht. De kinderen hebben ze echt nodig om hun voeten te beschermen en ze maken een onderdeel uit van het schooluniform.


Kasten kleuterklassen (7 600 Ksh)

De kleuterklassen hebben dringend nieuwe kasten nodig om al het speelgoed in op te bergen. Samen met An-Sophie koop ik kasten voor de drie kleuterklassen. Ik leg 7 600 Ksh bij. Het totaalbedrag bedraagt 54 600 Ksh. De kasten worden nog opgeschuurd en bewerkt met een soort vernis. 



Materiaal voor de klusjesman (1650 Ksh) + verlengkabel (5 500 Ksh)



Ik heb nog meer dan 40 000 Ksh over. Met dat geld wil ik boeien kopen voor de school. Het zwemmen in de oceaan zal dan een stuk veiliger verlopen. Ik ga in Mombassa op zoek naar boeien maar wacht tot Pasen voorbij is. De situatie is nu te gevaarlijk. Men vreest er immers voor terroristische aanslagen.

Aan iedereen die mij en het project gesteund heeft...

HARTELIJK BEDANKT! ASANTE SANA!!! 

De Kenianen zijn bijzonder dankbaar en het geld is nuttig geïnvesteerd. Ik heb de kat uit de boom gekeken en ben eerst op zoek gegaan naar knelpunten. Met ons geld geven we de kinderen van de Rainbow4kids Primary School weer een beetje meer kans op een goed leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten