zaterdag 10 maart 2012

Bijles op zaterdag

Sinds vandaag (zaterdag) geef ik samen met Ibrahim bijles wiskunde. Ibrahim is echt een superkerel. Het gevoel dat de kinderen achterstand dreigen op te lopen, is voor hem voldoende om een vrije dag op te offeren. Daar staat bovendien geen compensatie tegenover. Ik ervaar het dan ook als mijn plicht om hem hierin te steunen. We spreken af dat ik de zwakke leerlingen apart neem. Ik leg er van in het begin de zweep op. We werken keihard en ik pas veel westerse methoden toe. De interesse van de andere leerkrachten motiveert me om nog een tandje bij te steken. Om het halfuur las ik een bewegingsmoment in. Dat is nodig om de concentratie van de kinderen op een aanvaardbaar niveau te houden.
Ik merk tijdens de les dat de achterstand van de kinderen groter is dan verwacht. Soms geloof ik mijn ogen niet. Bekijk de foto’s maar eens aandachtig… Na de les ben ik uitgeput. Toch heb ik nog meer zin om volgende week opnieuw bijles te geven! 



Voor meer foto's, klik op Meer lezen.

Nog steeds geïntegreerd door die vreemde blokjes...









De tafelkampioen gaat zorgzaam om met de hoofdprijs.
Op een speelse manier tafels inoefenen. 
Regelmatig het hoofd leegmaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten