dinsdag 20 maart 2012

Lela’s bookshop

Ik ben nog maar net op school en krijg al telefoon van meneer James. Hij wil zo snel mogelijk vergaderen met de vrijwilligers die nog sponsorgeld hebben. Er komt dus schot in de zaak! James heeft overlegd met Katrien en samen hebben ze beslist dat er dringend nieuwe sokken (uniform), schoolagenda’s (er was tot dusver enkel geld voor agenda’s voor de lagere klassen) en een heleboel handboeken aangekocht moeten worden. Yara, Charlotte en ik stemmen meteen in met het voorstel. Ik ga rond in de klassen om de broodnodige boeken op te lijsten. Ik ben streng en controleer alles zodat er geen geld verspild wordt. Dat is soms moeilijk, maar uiteindelijk komen we toch tot een consensus. Daarna trekken we naar Lela’s bookshop. We bestellen er meer dan 260 boeken voor een totaalbedrag van bijna 1000 euro. Na het bezoek aan de shop ga ik rond in de klassen. De kasten moeten kraaknet en ordelijk zijn voor er ook maar één nieuw boek in de klas belandt.
Ik heb intussen al meer dan 1500 euro geïnvesteerd in het project. Ik word nauw betrokken bij het uitgeven van ons geld. Foto’s en meer uitleg (en concrete bedragen) volgen later.

Nogmaals hartelijk bedankt aan alle gulle schenkers!!! 



1 opmerking: