zaterdag 10 maart 2012

Verbetering stelexamen

Het is hier een goede gewoonte dat de examens samen met de leerlingen worden overlopen. De resultaten van het stelexamen zijn niet goed. De meeste leerlingen slagen met de hakken over de sloot. Ik bestudeer de verbeterde examens. De beoordelingscriteria zijn spoorloos. Oké, spelfouten worden meedogenloos afgestraft. Maar draait het daar wel om bij een stelopdracht? En wat dan met het feit dat de kinderen schrijven in hun tweede taal? Uit de reacties van de kinderen leid ik af dat ze absoluut geen boodschap hebben aan deze manier van corrigeren. Ook hier moet dringend iets aan gedaan worden. Deze week vraag ik aan de leerkracht of ik zelf eens iets mag proberen. Waarom? Gewoon omdat ik zelf heel graag schrijf en haar werk wat wil verlichten natuurlijk! :-) 


Voor meer foto's, klik op Lees meer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten