zaterdag 10 maart 2012

Wormen (!)

Ik loop al meer dan een week rond met een wit bolletje op mijn kleine teen. Een ontstoken wondje, denk ik. Ik kan de sneetjes in mijn voeten trouwens al even niet meer tellen. Flipflops en Keniaanse wegen, het blijkt geen goede combinatie te zijn. Stilaan begin ik me toch wat zorgen te maken. Daarom toon ik mijn voet aan Madam Fatuma. Tot mijn grote verbazing zegt ze dat ik een worm in mijn teen heb! Voor de Kenianen is dit blijkbaar dagelijkse kost. Maar ik ben helemaal geen Keniaan! Ik moet een scheermesje en benzine halen in het winkeltje tegenover de school. Het angstzweet breekt me uit. Voor de zekerheid neem ik ook een colaatje mee. :-)
Behendig tovert Fatuma de worm tevoorschijn. Ik heb nu een putje in mijn teen. De benzine moet de eitjes van de worm doden. De dag erna ben ik weeral aan de beurt! ‘Now you’re a real Kenyan!’, lachen de leerkrachten me uit terwijl ik de pijn verbijt. Misschien toch maar iets halen om me te ontwormen? Wat klinkt dit trouwens walgelijk… 



1 opmerking:

  1. Ontwormen zal niet helpen Quiten, wel voorkomen dat je open kanaaltjes hebt :) ttz wondjes ontsmetten en afplakken!!! Die worm vindt zijn weg huidletsel, bloed... Take care!! en flinkejongen :) auntie / nurse Hilde

    BeantwoordenVerwijderen